Sverige
En polisbil står utanför ett hus.

Man död i skjutning i Gävle

En man har dött
i en skjutning i Gävle.
Han blev skjuten
i området Andersberg.
Det hände i onsdags
ungefär klockan fem
på eftermiddagen.

Poliserna fick larm om skjutningen.
Men när de kom fram
var mannen redan död.

Poliserna har undersökt området
med hjälp av hundar
och med helikopter.

– Vi har hittat en del spår,
säger Tobias Ahlén Svalbro
som jobbar med poliserna.

Poliserna har tagit fast flera personer.
De kan ha med skjutningen att göra.

Det här är det andra mordet i Gävle
på mindre än en vecka.

Förra onsdagen blev
en annan man skjuten till döds.
Det hände i trappan
vid ett hus i området Öster.
Mannen var 28 år.

Poliserna säger att han hade
med gäng med brottslingar att göra.

Poliserna vet inte än
om de två morden
har med varandra att göra.

Under februari ska flera personer
från andra delar av landet
ha åkt till Gävle.
Det är personer som ska ha
planerat att göra brott.
Det skriver tidningen Gefle Dagblad.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

18 kommentarer

  1. froggy says:

    JAG VILL ATT SVERIGE SKA BLII BÄTTRE FÖR ALLA NYA BARN SOM VÄXER UPP SKA VARA TRYGGA OCH MÅ BRAAAAAAA😔

  2. HAI GUYS says:

    DET ÄR SÅ SYND BAREN SKA FÅ HA ETT BRA LIV OCH INTE EN INTE BRA LIV😤😤

  3. Anonym says:

    Bor i Gävle och de är tråkigt att de händer så mycket skit…….😭😭😭

  4. sawarma says:

    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvarförrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gör man såååååååååååååååååååååååååååå 😭😭😢😢💔😔

  1. Kommentera