Sverige
En ingång till tunnelbanestationen syns. Det står Fruängen på en skylt.

Pojke död efter skjutning

Två pojkar blev skadade
i en skjutning i söndags.
Nu har en av pojkarna dött.
Det säger åklagaren Ingrid Viklund.

Skjutningen hände
på kvällen i området Fruängen
i Stockholm.

Pojkarna är tonåringar.
De var på väg från ett gym
när de blev skjutna nära ett torg.
Pojkarna var inte kända
av poliserna sedan tidigare.
Det har tidningen Aftonbladet
berättat.

Poliserna tog fast
en person som är misstänkt
för att ha skjutit pojkarna.
Det är också en pojke i tonåren.

Nu säger åklagaren att hon
vill att han ska hållas inlåst.
Han är misstänkt för mord
och försök till mord.

Den andra pojken som blev skjuten
är skadad och kvar på sjukhus.

Flera personer såg skjutningen.
De hörde skott och såg människor
springa från platsen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

24 kommentarer

  1. Ulla Olsson says:

    Stackars lilla kille som dog…😭😠😤 vi måste stoppa detta

  2. suiii says:

    kan det inte bara var fred i sverige det här har gott för långt vi måst ha hårdare straffar

  3. anonym says:

    Ordningar må det vissar upp osammanhängde mellan familjen och skola på vad för oss pojkerna .Om det otydliga något det måste föradrarna att kommucera med skolan för att undvika sociala problemet .

  4. pony12346 says:

    synd jag blir ledsen😭😭😢😢😢🤢🤢😤😤😤😴😔😮😷

  5. jdxkrgruiawehrtui says:

    vad sorligt jag har en vän som är ledsen nu och det är jobbigt att höra😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  1. Kommentera