Sverige
Två poliser och en hund på gatan.

Skjutningar i Varberg och Malmö

Nyligen hittade poliserna
en skadad man i Varberg.
Han låg på en cykelbana
i södra delen av staden.

Mannen hade blivit skjuten.
Han dog av sina skador.
Han var ungefär 40 år.

Poliserna misstänker
att någon mördat mannen.
Men de har inte gripit någon än.

I måndags var det en annan skjutning.
En kvinna i Malmö blev skjuten
utomhus tidigt på kvällen.
Hon blev skadad men lyckades
ta sig till ett sjukhus.
Där får hon nu vård.

Kvinnan är ungefär 25 år.
Hon kommer att klara sig.

Poliserna har gripit en pojke.
Pojken är misstänkt för
att ha försökt mörda kvinnan.
Han är under 18 år.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

14 kommentarer

  1. Afghan flicka says:

    Varje dag läser jag nyheterna om attacker. Nu blir jag rädd när jag går ut.😔😢

  2. En som HATAR mord says:

    Jag bor i varberg.Jag kommer bli JÄTTE rädd när jag går hem från skolan 😮😮😮😮😮😮😮😮😮💔💔

  3. anonym says:

    ödet beläger människan och roska händelser är dit hit .vi kan säga att.det är döljspelsödet som vi omärkes mot det .
    hålla dig börta på rättsäkerhet .alltså kunnat du vara uplevat.

  1. Kommentera