Sverige
En korridor i en förskola. Det hänger kläder på krokar.

Lärare måste sluta

En lärare satte tejp
över barnens munnar.
Det hände på en förskola
i Göteborg i december och januari.

Nu måste läraren
sluta på sitt jobb.
Det säger P4 Göteborg.

Läraren är misstänkt
för att ha tejpat minst
åtta barn över munnen.
Läraren gjorde det för
att straffa barnen
när de inte var tysta.

Det visar skolans
undersökning.
Det är olagligt
att straffa barn.

Poliserna undersöker
också vad som hänt.
Flera av barnens föräldrar
har anmält läraren
till poliserna.

Läraren har erkänt
att hen tejpat barnen.
Det säger skolan.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

16 kommentarer

  1. Anonym says:

    Hej
    Usch så får man inte göra mot små barn.😀😀😀.Högt straff ska man ha som lärare
    när man gör så mot barn.

  2. Maria says:

    Alla förskola gör duma saker mot barn när dom lyssna inte om man klagar det är föräldrarna fel

  3. anonym says:

    dessa munnar är skapat för att ska läsa modern litteraluter och annan fiktion som belyser barnens sinne,och utveklar deras kunskupar och språkliga drag .

  4. Duno says:

    Det är inte Ok att tejpa över munnen på någon. Det är olagligt! 😤😤

  5. Anna says:

    Jag förstår inte hur hen vågar. Vissa människor borde inte vara lärare. Om hen kan inte jobba med barnen måste hen sluta.

  6. 🤙🖕🥵🤙🫤🫤🤮🤮🤙🖕👿👹👺 says:

    ändaaaaaaaaa🥶😎☠️💀👽🥵🤞👎😡🧐🤥🤮

  7. Anonym says:

    Det hände med min lilla bror också inte på samma sätt med de gjorde honom rädd vi förstod det från att han ville inte gå i skolan han var inte glad att go till skolan och vågade inte prata med honom för han var rädd.

  1. Kommentera