Sverige
Folk sitter på bänkar och trappor och vänder ansiktena mot solen. Bakom syns träd.

Torsdagen kan bli varm

Torsdagen den 3 april
kan bli årets varmaste dag hittills.

Det säger experter
på myndigheten SMHI.

I områdena Svealand och Götaland
kan det bli ungefär
20 grader varmt.

Om det ska bli
ett nytt rekord för månaden april
måste det bli mer
än 29 grader varmt.
Så varmt var det
den 27 april år 1993.

Men värmen kommer
inte att vara kvar länge.
Till helgen blir vädret
kallare igen.
Då blir det ungefär
tio grader i Stockholm.

Att det är varmt
och sedan kallt
är typiskt för månaden april.
Experter
kallar det aprilväder.

8 SIDOR/TT

Hur varmt är det hos dig i dag?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

43 kommentarer

  1. MÅNS says:

    MÅNS BILLGREN YOTOUEB 🥳 jag värmer är bra och roligt värmen är fint i värmen sol och värme idag roligt värme idag

  2. inget du behöver veta says:

    jag tror inte det jag hade precis jacka på mig men var ändå inte varm

  3. Arninge daglig verksamhet says:

    Här i Arninge (Täby) är det 17,8. Det är som att bada bastu men vi vill ha varmare.

  4. Ahmed says:

    Det är ju väldigt varmt här i Karlskrona o det känns som vi behöver varmare mer än idag.

  5. Fozia says:

    Det är 16 gradar .
    Idag är det varmt och det är jättefint väder.

  6. Wictor freundt says:

    Här är det soligt grader 18° ☀️Utför vetlanda, holsby 😂
    Väder veje dag.🇸🇪

    Ha en det så bra 🙏

    Kram ♥️
    Wictor 🤗

  7. Masome says:

    Jag älskar solen,idag var 19 grader iGöteborg.Jag och mina barn gick ut 🥰det var faktiskt fin dag🌹

  8. Atnon says:

    Idag kisa jag på me det var so varmt. Asså poriktik! Min boxa är gull 💛💛💛💛

  9. Lina says:

    Jag älskar solen,idag var 19 grader iGöteborg.Jag och mina barn gick ut 🥰det var faktiskt fin dag🌹

  10. Ximena Arrea says:

    Här är det 30 grader. Men jag bor i Costa Rica. Jag studerar Svenska.

  11. Wictor freundt says:

    Här är grader 1,1°
    I holsbyrunn, just nu

    Kram
    Wictor freundt

  12. Ice cream says:

    Jag vet att jag ä en dag sen men det var iallafall 18 grader hos mig igår😃😃😃 Det oroar mig lite eftersom det kan vara alla utsläpp som är orsaken till detta

  13. france says:

    nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!

  1. Kommentera