Sverige
Hon har sjukhuskläder på sig och gör rent personens arm.

Sjukhusen behöver mer blod

Friska människor kan ge blod.
Sjukhusen behöver blodet
för att hjälpa vissa patienter.

Under påsk är många lediga.
Då ger färre blod.
Därför behöver sjukhusen
större lager av blod inför påsk.
Annars kanske blodet inte räcker.

I Västra Götaland tror
sjukhusen att det kan
bli brist på blod.

Nu vill de att fler människor
kommer och ger blod innan påsk.
Då ökar chansen
att lagren räcker.

– Ni som ger blod behövs.
Tveka inte att boka en tid
för att ge blod innan påsk.

Det säger Maria Sirviö.
Hon är chef för
Geblod i Göteborg.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

12 kommentarer

  1. skibidi siigmmaaa says:

    sigma till de som ger blod. inte sigma till de som vägrar 🤠🤠😤

  2. Hallåa says:

    Det är jättebra att lämna blod 👏dels får du “gratis information,om blodvärden,mm. Sedan får du massa god fika, känns bra efteråt 👍ofta finns blod bussar eller sjukhus 💖alla kan göra något

  3. Otto says:

    Om de tar bort behovet av att prata svenska kanske fler kan ge blod.

  1. Kommentera