Sverige
Polisen sitter på huk. Hunden nosar på marken.

Två män skjutna i Eslöv

Någon sköt två män
mitt på dagen i Eslöv i Skåne.
Det hände i tisdags.

Männen som blev skjutna
är mellan 20 och 25 år.
De får nu vård på sjukhus.
Den yngsta mannen
har skador som hotar hans liv.
Den äldre är också
allvarligt skadad.

Poliserna fick larm om skjutningen
vid klockan 15.
En av männen sköts inne
i en lägenhet.
Den andra blev skjuten ute.

Poliserna säger att skjutningarna
hände nära varandra.
De misstänker också
att det är samma person
som har skjutit männen.

Men de har inte tagit fast
någon misstänkt person.
Poliserna ska fortsätta
att undersöka det som hände.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

6 kommentarer

  1. mia says:

    sånt här fanns inte förr ,man kunde gå ut utan att vara rädd. idag går man hemifrån och vet inte om man kommer tillbaka.

  2. Spider-Man says:

    Varför skulle någon döda två människor i en dag?😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

  1. Kommentera