Sverige
Tre poliser står med ryggen mot kameran. En polisbil syns till höger.

Man skjuten till döds i Eskilstuna

En 20-årig man blev skjuten
i Eskilstuna i söndags.
Det hände vid en hållplats för bussar
klockan sju på kvällen.

Människor ringde till poliserna
efter att de hört flera höga smällar.
Den skjutne mannen
blev förd till sjukhus.
Men han dog
efter några timmar.

Poliserna har nu
tagit fast flera personer
som är misstänkta
för att ha med mordet att göra.

Skjutningen hände i området Årby.
Där har det varit flera skjutningar
de senaste åren.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

4 kommentarer

  1. mia says:

    så synd om killen som dog han hade hela livet framför sig.,vem har rätt att ta ifrån honom det?? vad är det som händer ? snart vågar man inte gå ut.😭😭😭😭😡😡😡

  2. Katrin says:

    Vet poliser vem killen var? Var han kopplat till något kriminällt häng?

  3. Sok says:

    Vad är det som händer här i Sverige massa med människor dör och blir skurna massa med kriminella saker händer

  1. Kommentera