Sverige

Bildgalleri

  1. Poliserna jobbar i området med radhus i Tumba. Foto: Anders Wiklund/TT
  2. Två personer undersöker platsen där där explosionen hände. Foto: Anders Wiklund/TT

Grannar i chock efter explosion

Natten mot måndag
exploderade något
i ett radhus.
Det hände i Tumba
utanför Stockholm.

En mamma och ett barn
fick allvarliga skador.
De får nu vård på sjukhus.

Utanför huset har poliserna
hittat spår av minst en handgranat.
Det skriver tidningen Aftonbladet.

Poliserna har inte
sagt om det stämmer.

Flera av grannarna är chockade.
De säger att området
brukar vara lugnt.
På gatorna mellan husen
brukar barn leka.

Kanalen TV4 har pratat
med grannen Cecilia Johansson.
Hon berättar om explosionen.

– Vi hörde höga skrik.
Det var som en skräckfilm,
säger hon.

Poliserna tror inte
att explosionen var en olycka.
De tror att någon
har sprängt med flit.

Men personen som sprängde
kan ha tagit fel hus.
Personen ville egentligen skada
en annan människa
som bor i ett hus i närheten.
Det skriver flera tidningar.

– Om det här har att göra
med gäng med brottslingar
så är det ett exempel till
på gängens grova våld.

Det säger ministern
Gunnar Strömmer.

Poliserna har inte gripit
någon misstänkt än.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

10 kommentarer

  1. Banan nummer 2 says:

    Jag tycker synd om mamman och barnet 😢😢😢😢😢😢

  2. Henrry says:

    Problemet började för många år sedan när “de där grupperna av människor” kom till Sverige.

  3. Börje says:

    JAG TYCKER Det är veldägt ledsen mig jag tänka om det er minn flickven

  1. Kommentera