Sverige
En brandbil står utanför huset. Det röker mycket från taket.

Brand i hem för gamla

I onsdags började ett hem
för gamla brinna i Huddinge
nära Stockholm.
Flera personer blev skadade.

Räddningstjänsten fick
larm om branden på eftermiddagen.
De åkte till hemmet
och började jobba med att släcka.
Det var mycket rök.

Alla gamla som bor på hemmet
fick hjälp att komma ut.
Tre personer fick åka till sjukhuset.
De hade fått skador av röken.
Flera personer fick också vård
direkt vid hemmet.

Räddningstjänsten jobbade länge
med att släcka vid hemmet.
På kvällen var det bättre.
Ingen vet ännu varför
det började brinna i hemmet.

En del gamla kan inte bo kvar
i sina hem efter branden.
De får hjälp av kommunen
med ett annat hem så länge.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

6 kommentarer

  1. Mig själv says:

    jag går på skolan typ 100 meter bort (vistaskolan)jag gick förbi ca:15:30 då var det inte så mycket eld.Jag tror att det börja brinna för att en man slängde en cig för tidigt.

  2. Mig själv says:

    anonym vilken skola går du på

    går du på skapaskolan😀

  3. Levon says:

    asså varför är annonym på varje 8 sidor kommentar asså bara ja kollar på en 8 sidor nyhet så kollar jag på kommentarerna o du e alltid där

  1. Kommentera