Sport

Anja nära prispallen i super G

Äntligen börjar det lossna för
Sveriges bästa utförsåkare.
Anja Pärson blev fyra i söndagens super G
i Lake Louise i Kanada.
Hon var bara sex hundradelar från andraplatsen.

Jessica Lindell Vikarby åkte
också mycket bra
och kom på femte plats.

Sveriges tränare Hans Ottosson
var nöjd och glad.

– I dag åkte tjejerna riktigt bra skidor.
Det här känns viktigt för fortsättningen,
sade han.

Nadia Fanchini vann tävlingen.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera