Sverige
Nästan hela månen syns.

Ovanligt stor måne

Den första fullmånen
i juni brukar kallas
för jordgubbsmånen.

Den kallas så för att
det är sommarens
första fullmåne och för att
tiden för jordgubbar är här.

Månen kan dessutom
se lite rosa ut.

I år syns månen
ovanligt lågt över horisonten.
Det gör att den ser
extra stor ut.

Jordgubbsmånen
var som störst i tisdags.
Men den går också
att se i kväll,
onsdag den 11 juni.

Har du sett en rosa måne? 
Skriv gärna en kommentar. 

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

9 kommentarer

  1. Billie says:

    HAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAhAHAHHh! DEt ser ut som en fet apelsin🧡

  2. Tilde Ros’en says:

    Måne är rosa
    Fin färg måne

    Jag tycker mycket måne
    Olika färger måne

  3. Emmi says:

    Jag har sett fullmånen igår i Södra Tyskland. Det var ofattbar stort och underbar, lite rosa. Jag tänkte vad skönt är naturen och jag tackade Gud.

  1. Kommentera