Sverige
Han tar en bild på sig själv med sin mobil. Han har keps och solglasögon.

Man dömd för ny våldtäkt

En man som är 38 år
har blivit dömd
till fem år i fängelse.

Mannen brukar kallas
för Nytorgsmannen.
Han har tidigare varit
dömd för flera våldtäkter
och sexbrott.

Vissa av dem gjorde han
i sin lägenhet
vid Nytorget i Stockholm.

Nu döms mannen för
att ha våldtagit
en 17-årig flicka.
Mannen våldtog flickan
i sitt hem i Hörby.

Flickan var berusad.
Nytorgsmannen hade
bjudit henne på
massor av alkohol.

Mannen döms också
för ha filmat
under kjolar och klänningar
på flera kvinnor i Skåne.
Det gjorde han i smyg.

8 SIDOR/TT

Våldtog när han var fri

År 2021 blev Nytorgsmannen dömd
till fem år i fängelse.
Efter lite mer än
halva tiden blev han fri.
Det kallas för
villkorlig frigivning.

Då får den som är dömd
till fängelse
vara fri den sista tiden.
Nytorgsmannen blev fri
trots att risken var stor
att han skulle göra nya brott.

När en person är villkorligt frigiven
ska de ha kontakt med
myndigheten Kriminalvården.

Nytorgsmannen skötte inte det.
Under den villkorliga frigivningen
gjorde han de nya brotten.

Vad tycker du om nyheten?

15 kommentarer

  1. mia says:

    hur kan man göra så jävla vidriga äckel. lås in han på livstid såna ska inte gå bland folk.

  2. Momo says:

    Jag tycker det är synd att flickan hamnade i en så utsatt situation. Hon gick ut, drack och blev full – det hade varit bra om hon haft vänner med sig som kunde se till att hon kom hem tryggt.

  3. Hallåa says:

    Fruktansvärt 😰 tänker på ałla barn som är lätta att manipulera 😡många är lediga hela sommaren, och ensamma. Då kryper äckliga saker fram📢

  4. Människa says:

    Hej 8 Sidor!

    Ersätta gärna tecken med punkt i slutet av del 3 i rutan:

    “myndigheten Kriminalvården,”

    Tack!

  5. Lo says:

    8 sidor!!!!!😱😱
    Vad ska jag göra?!!
    Jag bor exaxt där i Hörby!!
    Vad ska jag göra!!! Hjälp miggggg
    Omg min gud!!🙅🏻😭😭
    Jag vill inte vara dum😠😠
    Snälla låt mig lugna ner mig.
    8 sidor- snälla hjälp mig😨❤️

    1. 8 Sidor says:

      Hej Lo.

      Tack för din kommentar.

      Vad är det som gör dig orolig?

      Mannen i texten ska vara inlåst.

  6. Mia says:

    Lo vad ska man hjälpa dig med???.du behöver inte vara orolig han sitter i fängelse nu

  7. Christer wahlgren says:

    DÄR ADVOKATER BLUR UTSEDDA AV SOM ALLMÄNADVOKATER AV DOMARE UTAN SALTANDE AV RÄKNINGAR.I SVERIGE ÄR OCHSÅ.JUDAR ÖVERTEPRESENTERADE AV JUDAR PENGAR FRAMFÖR ALLT
    ÄR DEVISEN.

  8. Christer wahlgren says:

    2/3 förtidsfrigivning är ett hår
    Mot mänskligheten.
    Släng ut alla pengagudar till advokater i detta Ruttna land.
    Han ville inte genomgå behandling och bröt mot bestämmelser

  9. Lo says:

    Tack 8 sidor❤️
    att ni svara.
    Jag är bara orolig att nån annan som hjälper honom gör sånt. eller att när han går ut från fängelset gör det igen😱😨…
    8 sidor ni är bästa♥️😟

  1. Kommentera