Sverige
Två poliser tittar på en spårvagn som har krockat.

Olycka med spårvagn

På midsommarafton
hände en olycka med
spårvagn i Göteborg.
Åtta personer blev skadade.

En spårvagn körde
ur sitt spår och
krockade med ett gatukök.
Gatuköket blev förstört.

Det hände natten
mot midsommarafton
i centrala Göteborg.

Spårvagnen körde
rakt fram i en kurva.

– Det var så hög fart
att spårvagnen inte
bara spårade ur,
den fortsatte
rakt fram upp på
trottoaren på andra sidan.

Det säger Morten Gunneng
som jobbar för poliserna.

Åtta personer
blev skadade.
Tre av de skadade
är kvar på sjukhus.

Det är en kvinna som
är ungefär 20 år och
två män som är 35 och 40 år.
Två av dem är mer skadade.

Myndigheten Statens
haverikommission
ska undersöka
varför olyckan kunde hända.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

16 kommentarer

  1. Luisa-en exotisk svensk says:

    Det är jättekonstigt!!!😔😮😴Vad synd! Det händer sällan…

  2. Sofia says:

    Tragiskt. Det framgår inte vad det berodde på – för stor hastighet eller dåligt dimensionerad kurva?

    1. 8 Sidor says:

      Hej Sofia!
      Det är inte klart än varför olyckan hände.
      Experter ska undersöka det.
      /Hälsningar 8 Sidor

  3. Hallåa says:

    Verkar inte som chauffören alls har bromsat😡 vilken dåre!!!! Stackars människor som utsattes för detta❤️‍🩹 styrkekramar till er

  4. Andy says:

    Jag kör spårvagn själv och ingen som vet vad som hände innan utredningen är klar.

  5. Mia says:

    Hallå vi vet inte vad som hände avvakta innan du kallar någon för dåre

  6. Wictor freundt says:

    Vad har under landet
    Inte så rolig med
    Tåget kör ur

  1. Kommentera