Sverige
En man går i ett ösregn i en stad.

Varning för kraftigt regn

Det har regnat mycket
i västra och södra Sverige
de senaste dagarna.
På flera platser har
det blivit översvämningar.

I måndags blev det
ett rekord i regn
i Tännäs i Härjedalen.
Det kom 22 millimeter
regn på tio minuter.

I Göteborg blev flera
matcher i den stora tävlingen
Gothia cup stoppade av regnet.

I gallerian Nordstan
i Göteborg blev
det en översvämning.

Ovädret ska fortsätta
flera dagar.
Det säger myndigheten SMHI
som jobbar med väder.

SMHI varnar för mycket
kraftigt regn på
onsdag och torsdag.
Det gäller flera ställen
i södra och västra Sverige.
Det kan bli åska också.

Men medan det regnar
i söder är det fortfarande
mycket varmt i norra Sverige.

På onsdag och torsdag
ska det bli över 30 grader
i delar av Norrland.
Det säger SMHI.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

8 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Jag är trött på regnet. Varje dag mitt på dagen sätter det igång. Hade regnet kommit på kvällen istället, då hade det varit bättre. Då brukar jag ju ändå inte vara utomhus.

  2. Vinne says:

    Gatan brevid där vi bor har de flesta översvämningar i källaren men vi har inte det på vår gata än.

  3. Bebi Peggy says:

    Det regnar jättemycket nu. Klockan 15 försvann strömmen i Osby. En halvtimme senare kom den tillbaka. Kunde därför inte hämta boken som jag beställt på biblioteket. Får hämta den imorgon.

  4. Anonym. says:

    Var är regnet?
    Södertälje kommun har knappt fått något regn. Det lilla som kommit torkar snabbt upp.
    Vi skulle behöva få regn.
    Människor och djur lider i värmen och växterna dör.

  5. Bebi Peggy says:

    Det är tredje året i rad som sommaren har varit så här regnig.

  1. Kommentera