Sverige
Poliser går på en avspärrad gata.

Explosion vid hus i Södertälje

Det har varit en explosion
vid ett hus med lägenheter
i Södertälje.

Explosionen var vid porten
till huset.
Porten fick skador,
men ingen människa blev skadad.
Det säger poliserna.

Poliserna har inte tagit fast
någon misstänkt för brottet.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. Sofia says:

    Explosioner i Sverige är ingen nyhet längre – det är vardagen. Det blir så när gapet mellan rika och fattiga växer, tyvärr. Kapitalismen har inte lärt sig mycket sen 1920talet i Italien…

  2. Bo says:

    Det vore bäst om regeringen skulle terroristförklara alla gäng och knark- och vapenhandlare och ge polisen fria händer att lösa problemet och rena Sverige från detta gift.

  3. Anna says:

    Håller med Bo.sånt måste rensas .så sverige blir tryggt igen.förstår inte riktigt Sofia hur hon menar??.

  4. Sofia says:

    Jag menar att polisens jobb är naturligtvis att bekämpa brott och straffa kriminella handlingar, men då rör man sig på yta, man sopar konsekvenser och bryr sig inte om varför blir folk kriminella. Då blir man inte av med själva problemmet. Nya och nya kriminella kommer, flera nya explosioner, mer brutal våld både på kriminellas sida och polisens.

  5. Sofia says:

    Problemmet är i besparingar i välfärden, större och större ekonomiska klyftor och ingen framtidsvision för de fattiga. Det räcker inte att köpa en boll och tillåta ungdommar att spela fotboll. Unga idag kan räkna. När man har ingenting har man ingenting att förlora, inte ens livet, då ditt liv har inget värde i sig.

  6. Anna says:

    Sofia: har du någon förslag??? Hur man kan bekämpa brottsligheten?

  7. Sofia says:

    Genom att förflytta resurser från kapitalet till människor. T ex vem bestämmer lönenivåer? Är det skrivet i sten att vårdbiträde ska ha mindre lön än kontorsarbetare? Vårdbiträde kan bli bäst i världen, prestera super, men kommer aldrig till svensk genomsnittslön 39 000. Inte för att hon jobbar mindre än genomsnittet.

  8. Sofia says:

    Om mammor i förorter, som ofta jobbar i “låglöneyrken” skulle tjäna 39 000 i månaden – då skulle de ha möjlighet att ge sina barn framtidstro.

  9. Anna says:

    Sofia: ja jag håller med dig känner en del. Som jobbar inom vården .undersköterskor får mer än vårdbiträden fast de gör samma jobb. Så borde det inte vara.

  1. Kommentera