Sverige
Poliser står vid en port. Det är mörkt ute.

Ny explosion i Malmö

Det har varit en explosion
vid ett hus med lägenheter
i Malmö.
Explosionen var i området Holma.

Explosionen var vid porten
till huset.
Det var en stark explosion.
Porten och en balkong bredvid
blev förstörda.

Men ingen människa blev skadad.
Det säger poliserna.

Poliserna har inte tagit fast
någon misstänkt för brottet.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

6 kommentarer

  1. Anna says:

    dom förstör hela landet!!!man blir så himla trött på detta.

  2. Sofia says:

    Ja, jag är också så trött på det. Nyheter livnär sig på att rapportera om det och det börjar normaliseras, man blir nästan förvånad om det går några dagar utan nån explosion någonstans. Man skulle gärna läsa djupare analyser typ ” varför gör de det?”

  3. sali says:

    Förr eller senare kommer Sverige att bli nästa Syrien eller Nordafrika, tror jag.

  4. Anna says:

    Sali. ja precis därför måste vi stoppa brottsligheten nu.annars blir det som du skrev.

  5. I d says:

    Ja har bott på den här gången
    Ca:24 år det är mycket lugn och många familjer bor där
    Det är första gången som har hänt.

  1. Kommentera