Sverige
Brandmän jobbar vid olyckan. Två bilar är trasiga. Bussen står vid sidan av vägen.

Chaufför dog i olycka

På måndagen körde en buss
på flera bilar i Trelleborg.

Olyckan hände i centrum
vid halv två på dagen.

Fyra personer behövde
åka till sjukhus.
En av dem var chauffören.
Chauffören dog.

Poliserna tror att han
blev sjuk när han körde.
De tror att det var därför
olyckan hände.

Nu ska poliserna undersöka
vad som har hänt.
De misstänker inget brott.

De tre andra personerna
hade inga allvarliga skador.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

8 kommentarer

  1. Lise says:

    Nämen så tragiskt, man går till jobbet men man vet aldrig om man kommer hem.

  2. anonym says:

    Det säger många de :omtag är en förarare skulle köra jag över hela allt i denna galanskap värld. sedan vaknar han ,, jag har blivit överkörd ,sa han sig själv .
    Gödmolig försynt omger dig.

  3. Sofia says:

    RIP. I övrigt tycker jag man borde först undersöka vad som hände och sen rapportera det. Om hen var sjuk borde man kunna ta reda på det.

  1. Kommentera