Sverige
En man jobbar vid ett skrivbord.

Bråk om stopp för säljare

Myndigheten Konsumentverket
vill stoppa företag
från att ringa till människor
för att sälja saker.

Nu får förslaget kritik
av organisationen Kontakta.

Många unga kan bli
av med sina jobb som säljare 
om det blir ett förbud,
säger organisationen.

– Det är ett jobb
som folk kan få 
även om de inte
har någon utbildning.

Det säger Kontaktas
ledare Tina Wahlroth.

Hon tycker att regeringen
borde prata om att förbjuda
försäljning av vissa saker
på telefon i stället för
att förbjuda allt.

När företag tävlar
om att få kunder
blir priserna lägre
för folk som handlar. 
Därför är det bra
att telefonförsäljning finns.
Det säger Tina Wahlroth.

Läs nyheten om att stoppa säljare

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. Sofia says:

    De uppringda borde få rätt att skicka faktura för förlorat tid om de vill inte köpa varan.

  2. Sigge69 says:

    Det finns bluffare som ringer till gammla personer ringaren t ex från vården eller posten eller annan liknade de vill ha pengar partier vill ha stopp detta

  3. LennaTheCooling says:

    Min mamma blev på riktigt väckt en gång av en telefonförsäljare som ringde SJUKT tidigt på morgonen, en lördag😔

  4. Andreas says:

    telefonförsäljare borde inte finnas !!!! avskaffa detta!!! dessa måste skaffa jobb istället.,än att lura människor .😡😡😡😡

  5. Knasen says:

    Telefonförsäljare borde skaffa sig en utbildning och ett riktigt jobb.
    Förbjud telefonförsäljning NU

  6. Stop telefon lurar! says:

    Jag hade blivit lurad på telefon
    En man ringde mig och frågade mig vad är adressen sedan skickade de fakturan till mig och med okänd referens!!!

  7. anonym says:

    På flera företag du ka hitta duktiga anställda som göra viktiga studiestratigier för att betttra en höga värld marknaden nivå.alltså,tjänster de sig själv belöna för deras aktivapågåing uppgifter.

  8. Lycurycy says:

    Jag förstår det fins så mycket bedrägeri med det men en då jag er synd för dem som tappar jobb
    Det bli på gott och ont tiver.

  1. Kommentera