Sverige
Tre poliser står vid ett hus med lägenheter. Ett polisband syns bakom dem.

Explosion i Stockholm

Natten till måndag
exploderade något
i området Hammarby Sjöstad
i Stockholm.

Det hände vid ett hus
med lägenheter.
Ingen person blev skadad.
Men porten till huset
ska ha blivit förstörd.
Det säger poliserna.

Poliserna har
tagit fast en man.
Han ska ha något med
explosionen att göra.

– Det är en ung man.
Jag kan inte säga mer
om vad han har gjort.

Det säger Susanna Rinaldo
som jobbar med poliserna.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. Sofia says:

    Det verkar finnas väldigt mycket explosiva medlen i Sverige. Varifrån kommer dem? Man säljer ju inte sånt på ica eller coop. Är det återvinning från Ukraina, dit man skickar gratis ammo med lite koll hur det använts?

  2. V says:

    Och visa tycker att svenskarna ska anpassa sig efter invandrare.jag vill inte vara en brottsling!!!!!

  3. Anonym says:

    De har släppt in människor med snedvriden, störd syn på livet. Detta blir följden. De kommer aldrig att anpassa sig efter Sverige eller bli som oss. De lever bara på bidrag och struntar fullkomligt i vad vi vill att de ska göra. Vi räddade deras liv och de kissar och bajsar på oss. Men svenskarna vaknar så småningom.

  4. Warrior says:

    Jag ska be att Gud skickar räkningen till deras resp hemländer. Ni ska inte suga ut Sverige på mer pengar. Allt som ni förstör eller stjäl ber jag att det skickas tillbaks där det kom ifrån. Rättvisan segrar alltid. Korset är starkare än hatet.

  5. Zara says:

    Polisen har inte sagt att det är invandrare, vad har exploderat . Varför börjar ni fördöma?

  6. ❤️💛 says:

    Hej 8 Sidor snälla svara ni måste inte men vet ni om andra länder säljer bomber och sånt?😊

  1. Kommentera