Sverige
En buss ligger ner vid sidan av vägen.

Två skadade i olycka

I torsdags hände
en olycka i trafiken
på väg E4 i Linköping.
Det var en buss som välte.
Det var många studenter
från universitetet
som åkte i bussen.

Det var ungefär 50 personer
som åkte i bussen.
17 av dem fick åka till sjukhus.
Två blev mycket skadade.
Men de kommer att överleva.

Linköpings universitet
säger att universitetet
hade hyrt bussen
så att studenter och personal
kan åka i den.

Poliserna ska nu undersöka
varför bussen välte.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

7 kommentarer

  1. birgita says:

    det var väl tråkigt men jag bryr mig fan inte ett skit 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    1. 8 Sidor says:

      Hej Andreas!
      Sjukhuset har sagt att personerna
      inte har skador som hotar deras liv.
      /Hälsningar 8 Sidor

  2. robe/roblox says:

    omg men det var coolt men vem bryr sig aso 😏😹😿😼🙀✌️🖕🏻

  1. Kommentera