Sverige
En polisbil utanför häktet.

Två män rymde från häkte

Två män har rymt från
ett häkte i Borås.
Det hände i söndags morse.

Männen lyckades rymma
när de var på en rastgård.
De klättrade över flera staket.

Båda männen är dömda för
allvarliga brott om våld.

En av männen är 25 år.
Han är ledare i ett gäng
med brottslingar i Göteborg.
Han är dömd till
17 år i fängelse.

Den andra mannen är 30 år.
Han är också dömd till
flera år i fängelse.

Båda männen skulle
egentligen vara inlåsta
i ett fängelse.
Men det är fullt
i Borås fängelse.
Därför var männen
i häktet i stället.

Ett häkte är en plats
där misstänkta brottslingar
är inlåsta innan
de har blivit dömda.

Poliserna letar efter
de båda männen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

16 kommentarer

  1. Sofia says:

    Annonym: Några år sen ville de bygga fängelse i Haparanda, men det blev inget av det. De hade inte pengar. Sen det pratades om att exportera fångar till Estland. Undrar vad blev det av det? Det skulle kosta i hyran, men maten är billigare där. Jag tror att de räknade på att resor skulle fördyra det.

  2. Alex says:

    Hur vore det om vi införde dödsstraff för grov brottslighet, det skulle ju säkerligen hjälpa med platser och ett extra plus är, mindre kostnader för samhället. Eller har jag fel??

  3. Sofia says:

    Alex: jag ser i min fantasi redan en annons i abf’s platsbank: vi söker dig som är utbildad inom injektions och el stol avrättningar. Minst 2 års erfarenhet med hängning. Kunskap inom skjutning meriterande, dock inte nödvändig. Krav: körkort B.

  4. v says:

    Sofia i Bibeln står det öga gör öga tand för tand.dödstraff borde finnas faktiskt för mördare.

  5. Sofia says:

    I bibelb står det mycket. T ex du ska inte döda, älska dina fiender, vänd andra kind, osv.

  6. Bubi says:

    Kan man inte vara flera vakter på häktet snela ur svår kan det va men det va bra att dom tog dom ijen lyka till.

  7. Anonym E says:

    Tyvärr behöver vi nog mer fängelse i Sverige😔,jag tror att det behövs mer övervakning på gårdarna att det inte händer igen 😭😔

  1. Kommentera