Sverige
En polisbil och flera poliser syns. Det är kväll.

Vakt skjuten vid krog

En man som jobbade som vakt
blev skjuten vid en krog.
Det hände på Stureplan
i Stockholm
natten mot fredag.

Vakten är ungefär 30 år.
Han fick åka ambulans
till sjukhuset.
Sjukhuset säger att han
kommer överleva.

Det var flera personer
på platsen när vakten blev skjuten.
Poliserna har pratat med flera av dem.
De undersöker också kameror
som kan ha filmat skjutningen.

Poliserna vill inte säga
om de har tagit fast
någon misstänkt person.
De undersöker nu
det som hände.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

12 kommentarer

  1. ... says:

    När ska detta sluta??vad gör politiker?ska vi andra behöva vara oroliga hela tiden?jag saknar det gamla sverige.

  2. Christine says:

    Man blir juh lite skraj då gärningsmannen/gärningsmännen sköt fel vakt på fel krog..jag jobbar själv på en krog nere vid Stureplan och tycker att det som hänt är oerhört obehagligt och självklart undrar man juh vilken krog och vilken vakt som var den egentliga måltavlan..???

  3. Maria says:

    Fel vakt eller inte. Rent förjävligt hursom. Och när man ger sig på med skjutvapen är det helt gränslöst och riktigt otäckt. Hårdare tag och agerande från politikerna måste till!

  4. Spän says:

    Om du vill att du vara w känd person ,det möjligt att du är ,gör ett stort brott ,du ska hitta ditt namn är skrivet på en världtidningar !

  5. Jack says:

    Jag tror att regeringen inte vill avsluta skjutningarna. Det är så här de får röster.

  6. 🤫 says:

    😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤😤

  1. Kommentera