Sverige
Det är mörkt ute. Några poliser jobbar i ett bostadsområde.

Kvinna dödad i Västerås

I måndags kväll hittades
två skadade personer.
De hittades utomhus
i området Södra Gryta
i Västerås.

Det var en kvinna och en man.
De hade blivit skadade
med något vasst, kanske en kniv.
De fick åka ambulans till sjukhus.
Kvinnan dog av sina skador.
Mannen kommer att överleva.

Poliserna har tagit fast
fyra personer.
De är misstänkta för
att ha mördat kvinnan
och skadat mannen.

Det är inte känt varför
kvinnan och mannen
har blivit attackerade.

Poliserna undersöker
vad som har hänt.
De vill inte prata
om det just nu.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

10 kommentarer

  1. Extremt Anonym says:

    asså det är ju sjukt va det är för hemskheter i dagens sammhälle

  2. Sture Jonsson says:

    Vart är Sverige på väg? Det undrar jag. Det var bättre förr när man var ung.🤔🥺

  3. Bob Dynamit-Harry Sture Sturesson says:

    Läskigt, men det är iallafall bättre här än i USA😮

  1. Kommentera