SAS förlorar miljoner på trasiga plan
I början av veckan råkade två flygplan
från flygbolaget SAS ut för olyckor.
När de landade gick ena landningsstället sönder.
Planen gled över landningsbanan på bara ett hjul.
Ingen människa fick svåra skador.
Sedan olyckorna hände har SAS stoppat
alla flygningar med plan av samma modell.
Experter har kommit fram till att en av
olyckorna berodde på att planet var slitet.
En bult i landningsstället var för sliten
och lossnade när planet landade.
Nu måste alla planen undersökas.
SAS får ställa in många flygningar.
Tusentals passagerare missar sina flygningar
i Sverige varje dag.
SAS förlorar omkring tio miljoner kronor varje dag.
0 kommentarer
Inga kommentarer.