Sverige

Många jobb försvinner från myndigheter

Statens myndigheter kan ha färre människor anställda.
Över 1 500 jobb kan tas bort om myndigheterna
börjar att jobba annorlunda.
Då skulle staten spara över en miljard kronor varje år.
Det visar en rapport från Ekonomi-styrningsverket.

Förändringarna handlar bland annat om
att myndigheter ska samarbeta mer.
Inom fem år ska förändringarna vara gjorda.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera