Bosse Östlin blev en staty
Förra året dog skådespelaren
Bosse Östlin.
Han var känd från Glada Hudik-teatern.
Nu har han fått en egen staty
i hemstaden Hudiksvall.
I söndags visades den för första gången.
Den står på gågatan mitt i staden.
Statyn är uppvärmd
så att alla som vill kan krama den.
Bosse älskade att kramas.
Bosse Östlin var med i flera
musikaler på Glada Hudik-teatern.
Han var också med i filmerna
Hur många lingon finns det i världen?
och Hur många kramar finns det i världen?
Bosse Östlin hade en utvecklingsstörning.
Det är hans vänner på teatern som har
ordnat statyn.
Den ska påminna om
att alla människor är lika mycket värda.
0 kommentarer
Inga kommentarer.