Kultur

Bildgalleri

  1. Bidrag 1. Jon Henrik Fjellgren sjunger Norrsken. Alla foton i bildspelet: Claudio Bresciani/TT
  2. Bidrag 2. Lisa Ajax sjunger Torn.
  3. Bidrag 3. Mohombi sjunger Hello.
  4. Bidrag 4. Lina Hedlund sjunger Victorious.
  5. Bidrag 5. Bishara sjunger On my own.
  6. Bidrag 6. Anna Bergendahl sjunger Ashes to ashes.
  7. Bidrag 7. Nano sjunger Chasing rivers.
  8. Bidrag 8. Hanna Ferm och Liamoo sjunger Hold you.
  9. Bidrag 9. Malou Prytz sjunger I do me.
  10. Bidrag 10. John Lundvik sjunger Too late for love.
  11. Bidrag 11. Wiktoria sjunger Not with me.
  12. Bidrag 12. Arvingarna sjugner I do.

Dags för final

Väntan är över.
På lördag ställer sig
tolv artister på scenen
i Stockholm.
Det är dags för final
i Melodifestivalen.
Jon Henrik Fjällgren
är först ut
och bandet Arvingarna
sjunger sist.

Christer Björkman
är chef över tävlingen.
Han berättar hur han tänkt.

– Ibland har vi något väldigt
folkligt som vi märker att
alla går och nynnar på.
Då tycker vi det är kul
att lägga den låten sist,
säger han.

Flera låtar i tävlingen
har redan blivit populära.
Det har gått att lyssna på
dem på nätet.
Några låtar har kommit
in på Svensktoppen
i radio. Det kan bli en jämn
kamp på lördag.

Melodifestivalen sänds
direkt i SVT1 och SVT Play
på lördag den 9 mars
klockan 20.00.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera