Bildgalleri
-
Bidrag 1. Jon Henrik Fjellgren sjunger Norrsken. Alla foton i bildspelet: Claudio Bresciani/TT -
Bidrag 2. Lisa Ajax sjunger Torn. -
Bidrag 3. Mohombi sjunger Hello. -
Bidrag 4. Lina Hedlund sjunger Victorious. -
Bidrag 5. Bishara sjunger On my own. -
Bidrag 6. Anna Bergendahl sjunger Ashes to ashes. -
Bidrag 7. Nano sjunger Chasing rivers. -
Bidrag 8. Hanna Ferm och Liamoo sjunger Hold you. -
Bidrag 9. Malou Prytz sjunger I do me. -
Bidrag 10. John Lundvik sjunger Too late for love. -
Bidrag 11. Wiktoria sjunger Not with me. -
Bidrag 12. Arvingarna sjugner I do.
Dags för final
Väntan är över.
På lördag ställer sig
tolv artister på scenen
i Stockholm.
Det är dags för final
i Melodifestivalen.
Jon Henrik Fjällgren
är först ut
och bandet Arvingarna
sjunger sist.
Christer Björkman
är chef över tävlingen.
Han berättar hur han tänkt.
– Ibland har vi något väldigt
folkligt som vi märker att
alla går och nynnar på.
Då tycker vi det är kul
att lägga den låten sist,
säger han.
Flera låtar i tävlingen
har redan blivit populära.
Det har gått att lyssna på
dem på nätet.
Några låtar har kommit
in på Svensktoppen
i radio. Det kan bli en jämn
kamp på lördag.
Melodifestivalen sänds
direkt i SVT1 och SVT Play
på lördag den 9 mars
klockan 20.00.
8 SIDOR/TT
0 kommentarer
Inga kommentarer.