Kultur
Fem män som spelar i dansbandet Streaplers.

De är årets dansband

Nu är det årets
dansbandsvecka i Malung.
Veckan började med
festen Guldklavengalan.
Där får årets bästa
dansband priser.

Bandet Streaplers
fick ett av de finaste priserna,
Årets dansband.

– Det är helt underbart!
VI är jätteglada,
sade Kenny Samuelsson i bandet.

Bandet startades redan år 1959 i Kungälv.
Det har varit ett av Sveriges
populäraste dansband
i många år.

Arvingarna fick priset
Årets låt för sin låt I do.

Årets kvinnliga och
manliga sångare blev
Maria Persson från
Blender och
Peter Larsson från
Larz-Kristerz.

Dansbandsveckan
i Malung är enormt populär.
I år spelar 82 olika dansband.
50 tusen människor
kommer dit för att dansa.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera