Bildgalleri
-
Moises Rumie vann Funkisfestivalen 2019. -
Tolv artister och grupper var med i finalen. -
Tobias Karlsson och Niklas Hjelmvik ledde tävlingen. -
De fick hela publiken att dansa. -
Artisterna LaGaylia Frazier och Nano var med i juryn. -
Artisterna väntar på att få veta vem som vunnit. -
Det blev Moises Rumie som vann.
Moises vann finalen
Moises Rumie. Så heter vinnaren
av Funkisfestivalen 2019.
– Det känns overkligt.
Jag är så glad, sade Moises
till 8 Sidor efter finalen.
Funkisfestivalen är en
musiktävling för personer
med funktionsnedsättningar.
Festivalen blir bara större
och större för varje år.
Många personer i hela Sverige
är med och tävlar.
I måndags var det dags
för final i Stockholm.
I juryn satt flera riktiga proffs.
Bland andra artisterna Nano
och LaGaylia Frazier.
Och deras favorit var alltså
Moises från Tyresö.
Han sjöng låten Heaven.
Den är gjord av Bryan Adams.
– Jag har växt upp med den
låten. Det är en av de bästa,
sade den lyckliga vinnaren.
Text och bild: Moa Candil /8 Sidor
0 kommentarer
Inga kommentarer.