Din vardag
Ett vackert landskap med åkrar blå himmel och vita moln.

Många gillar Sverige

Många människor
i världen gillar Sverige.
Det visar en stor undersökning.
För andra året i rad
kommer Sverige etta på listan
över de populäraste länderna.

Många säger att Sverige
är ett tryggt och säkert land.
Det är rättvist och demokratiskt.
Dessutom tycker många
att Sverige är vackert
och att människorna är snälla.

– Undersökningen är viktig.
Den gör det lättare
att få hit företag
och duktiga människor
från andra länder,
säger Madeleine Sjöstedt
på myndigheten
Svenska institutet.

Det är företaget Reputation institute
som har gjort undersökningen.
De har frågat 57 tusen personer
i åtta länder.
Det är bland andra USA,
Ryssland, Japan och Tyskland.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Milena says:

    Jag håller inte med! Människorna är elaka och myndigheterna fungerar absolut inte!! Sluta själjberömma sig!! Förut var Sverige bra land -inte idag!!

  2. Milena says:

    Ida träffade ja en trevlig svensk kvinna som jag frågade om hon va gift o det var hon inte LOL 😋 Så ja ångrar det ja skrev tidigare 8 sidor!!!

  3. Salla says:

    Svensken inte så lätt att få kontakt med och kunna bli vänner. Lite kall😅

  4. Milena says:

    Mam kan inte själv berömma sig,jag gillar inte att ni skriver alltid bara hur underbara ni är!Jag är inte nöjd! Jag är här därför min familj är här men land som hade inte komunism och är så diskriminerande är inte bra land och kan skäms! Jag blev misshandlat och mötte bara elaka människor!! Turkarna är snälla men ingen berömmer de,alla bara svartmålar de!Hur kan ni ljuga och inte skämas???hur??

  5. Jihan says:

    Jag håller med för de är jättesnälla människor i världen jag hoppas att de har känt som mig.

  6. V. I. Z. says:

    Det är rätt! Här i Ryssland nästan alla säger att Sverie är en av besta länderna för livet! Så säger människorna som jag är bekant med och det som jag hör på tv och läser i fb och instagram.Jag själv dodde i Sverige ett år och blev absolut njöd av naturen, människorna, tryggt och säckerhet! Jag tycket att undersökning är absolut rätt!!

  1. Kommentera