Sverige

Nytt bråk på fängelse

På söndagskvällen blev en av
fångarna på fängelset i
Norrtälje rasande.
Han började slå sönder möbler
och hotade de andra fångarna med
ett knivblad.

Mannen är dömd för mord
till livstids fängelse.
Han är psykiskt sjuk och är inlåst
på en speciell avdelning.
Mannen sade att han skulle skada
de andra fångarna om han inte fick
vård på sjukhus i stället.
Han krävde också att få träffa
en advokat och få lugnade
medicin.
På måndagsmorgonen
gav mannen upp.
De andra fångarna var chockade
men ingen hade fått svåra skador.

De senaste månaderna har
det varit flera bråk på landets
fängelser. Flera gånger har fångar
lyckats fly.
Många vill nu göra
fängelserna säkrare.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera