Sverige

Nynästågen går igen

Nu går pendeltågen mellan Nynäshamn
och Västerhaninge som vanligt.
På tisdagen bestämde Citypendeln, som kör tågen,
att det var säkert att börja köra igen.
De har fått hjälp av polisen.

Sedan i lördags har tågen stått stilla
på eftermiddagar, kvällar och nätter.
Ungdomsgäng har kastat sten på tågen
och lagt ut saker på spåret.
De som kör pendeltågen var rädda
för att det skulle hända en olycka.

Nu kan de som åker med tågen
känna sig säkra igen, tror Citypendeln.
Polisen har anhållit en person
som är misstänkt för att ha kastat sten på tågen.
De har även pratat med två andra personer
som är misstänkta för att ha förstört pendeltågen.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera