Din vardag
En nyfödd bebis ligger i en kvinnas famn. Bebisen har en grå filt runt sig.

Namnen som ökar mest

De namn som ökade mest
förra året i Sverige
var Hedda bland flickor.
Och Frans bland pojkar.

Kanske kan det vara
skådespelaren Hedda Stiernstedt
från tv-serien Vår tid är nu
som har inspirerat föräldrarna?
Eller Frans Jeppsson Wall
som gjorde succé
i Melodifestivalen
för några år sedan?

Flest föräldrar döpte
sina döttrar till Alice,
Olivia och Astrid förra året.
Bland pojkar var
Lucas, Liam och
William de vanligaste.

Vilket är ditt favoritnamn?

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Milena says:

    Vi gillar ovanliga och neutrala namn,men i Sverige jag gillar Linnea eftersom det är fin,men jag vet inte betydelse och mina barn har fina och internationela namn därför de har tre medborgarskap så att det passar-James, William,Victoria!

  2. Anna bäck says:

    Jag tycker om namnen Hogarth. Borde döpa era barn till dom namnen.
    Men nya namn är bra.

  3. hejjjj ja ve inte va jag gorra abbasino says:

    ja tikar at karrar ock hassoni ock jaffar e besta namnen soom fins🤓

  4. Leon says:

    Jag gillar namnet Leon mest. Det är kort, men vackert, och det är enkelt, men inte för vanligt. Plus, jag heter Leon själv!

  5. Anonnym says:

    jag e en meniska och jag gillar namnan jeg ar 11 år och tycker om namnen plus det ar bra namn🤓🤓

  1. Kommentera