Din vardag
En person tar emot en låda med mat.

Restaurangernas nya knep

Restaurangerna har
många nya regler att följa
på grund av viruset.

Människor får inte samlas
i för stora grupper.
Många stannar hemma
mer än vad de brukar.

Det har gjort att flera restauranger
måste stänga.
Det kommer inga gäster.

Några restauranger försöker
hitta nya sätt att sälja mat
som inte bryter mot reglerna.

En del säljer kassar med middag
som du får laga själv hemma.
Andra säljer mat utomhus.

Pizzerian Lilla Napoli i Falkenberg.
har också gjort en annorlunda grej.
De har satt upp en skylt
vid parkeringen.
Gästerna kan sitta kvar i bilen
och beställa.

– Tuta två gånger
så kommer hovmästaren.

Så står det på skylten.

– Det har gått mycket bra.
Jag tror vi kommer fortsätta
med det här i framtiden,
säger Besmir Balaij
som har pizzerian.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Jag har en bra dag april april says:

    Tack för informationen de är jätte bra😀
    Men blir sugen på att äta ute men covid_19 finns ju så jag vågar inte
    Jag när jag tänker på mat 🤤😭

  2. Redinela says:

    Detta är en lösning men jag tror inte att det hjälper oss mycket

  3. Anonymous says:

    Det är tråkigt att många rstoranger stäng och sparka folk som jobbar på rastoranger men det är roligt att den nya knep som gästerna kan sitta kvar i bilen och beställa.

  4. Yan says:

    Jag tror att många restauranger och pizzeriaer letar efter nya sätt att vara aktiva och ta hand om människor. de kan ta emot sina tjänster utan risk för att få viruset, många erbjuder hemtjänst

  5. Mais says:

    Det låter bra jag visste men tack för nyheterna det är bra att olika människor hjälper varandra.

  6. Ndey Jallow says:

    tack för informationen men mitt råd är att stanna hemma och laga mat för dig själv. inte äta ute nu Tack.

  1. Kommentera