Din vardag
Händer som håller i olika sorters glassar.

Glassbilen är extra populär

Glassbilarna säljer glass
till folk på gatan.
De små lastbilarna med frys
har funnits i Sverige
i över 50 år.

De brukar vara extra
populära på sommaren.
Men redan nu ökar deras försäljning.
Det beror på viruset.
Många vill vara hemma.
Företaget Hemglass säljer
till exempel extra mycket glass.

Anders Granath jobbar där.
Han säger att folk verkar
tycka det är skönt att
kunna handla utomhus.

Fler använder också
appen Swish när de ska betala.

– Många behöver kanske
något som lyser upp
i den här svåra tiden,
säger Anders Granath.

Vill du veta när glassbilen
kommer till dig?
Då kan du söka
på din adress
på deras sida på internet:

Hitta glassbilen

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Milena says:

    Fin! Det uppskatar jag!! Det är bra och praktisk, jag vet att svenskarna älskar glass, jag till ex. gjorde kaka till barn när de hade födelsedag men svenskarna kan leva utan mat enligt mig men inte utan glass så är det bra att glassbilen finns! Den gör Sverige speciel! Bra gjort!

  2. Tesfaldet says:

    Det är bra att komma glassbil till mitt området.Men det är dyrt.

  3. Milena says:

    Väldigt bra även det är dyrt! Det är roligt att glassbilen kommer till varje gata! Bra ide!

  4. Glass Elsa🍨 says:

    Glass pasar jätte bra på somman🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨🍨

  5. Ahmad zaki saifi says:

    Dud vad roligt att se vad ni kan göra ibland älskar er.

  1. Kommentera