Kultur
Adam Alsing står med armarna i kors. Han har glasögon och skägg och ser nöjd ut

Adam Alsing är död

Den kända programledaren  
Adam Alsing är död.
Han blev 51 år.

För tre veckor sedan
blev Adam Alsing sjuk
av viruset corona.
Han dog på onsdagen
på ett sjukhus i Stockholm 
 
Adam Alsing blev känd 
som programledare i tv 
på 1990-talet.  
Han ledde många olika program. 
 
Senare började han jobba 
med radio. Massor av människor
hörde honom på morgonen
i kanalen Mix Megpol i flera år.

Senast kunde vi höra
honom
i kanalen NRJ.  
 
Adam Alsing var populär 
både bland sina lyssnare 
och sina kollegor.  
 
– Det som hänt är en chock.  
Jag kan inte förstå det.  
Jag tänker på hans familj,  
säger programledaren  
Agneta Sjödin. 

Adam Alsing var gift
och hade två barn. 
 
8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Casper says:

    Var synd jag tyckte att han var en jättesnäll människa jag är jätteledsen 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  2. ja må han leva says:

    Adam alsing var en bror, pappa gamelpappa och syster till den stora kändisen Maria bergsjö. Han ska saknas av några

  3. Dan says:

    Hade han bakomliggande sjukdom eller sjukdomar som hjärtfel, dålig immunförsvar, organtransplantation, cancer ? eller han är frisk för övrigt Corona ?

    1. 8 Sidor says:

      Hej Dan,

      Det är inte känt om Adam Alsing
      hade några andra sjukdomar.

      Hälsar 8 Sidor

  4. Yeet says:

    Nej han var min favoo på mix megapool 😞😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  5. Advokat says:

    Jag är väldig ledsen att höra Adam Alsing och 1203 … svenska vackra patrioter och stjärnor är döda! Beklagar sorgen för alla familjer!

    1. 8 Sidor says:

      Hej Rami,

      Adam Alsing jobbade inte så mycket med nyheter.
      Han gjorde mest roliga program
      i radio och tv.

      De senaste åren har han haft program
      på morgonen i radio.

      Hälsar 8 Sidor

  6. Shosh says:

    Jag ledsen för hans familj . tyvärr ! Sverige börjar att flurar en del av sin fint människor och populära.Från idag ska vi räkna!!!!😨😨😨

  7. Rami says:

    stakars
    😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔

  8. Anonym says:

    Min kompis mamma grät för hon tyckte om Adam Alsing så mycket 😥😥😥😥😥😥😥😥

  9. whylyie says:

    rip dom hära i sverige kan dö lätt dom är 50-100 och dom som kommer ifrån turkiet , iran , och andra länder som bor nu här i svergie / jag vill bli forskare nu och hitta vaccin om jag kan men jag hoppas att de mår bra på min mammas jobb :/

  10. Covid 19 is me! says:

    Hej , 8 Sidor.Jag undrar hur många personer säger covid 19 mest eller corona virus? och är det farliga viruset nu!? snälla svara 8 sidor.

  11. Casper says:

    Min pappa grät för han gillade Adam Alsing jag hoppas att han får vila frid 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  12. Randomguydelux says:

    Det är tråkigt😢😢😢😢🤬🤬🤬🤬🤬. Jag håller med whylyie

  13. Casper says:

    Det här är till alla som läser 8sidor Adam Alsing var en snäll man jag vet hur det skäns att förlora nån vilka tycker att covid 19 ska bort

  14. Johann says:

    Han var på NRJ och inte Mix Megapol. Det var längesedan Adam sände på Mix Megapol.

    1. 8 Sidor says:

      Hej Johann!
      Det stämmer. Vi har ändrat i texten nu. Hälsingar 8 Sidor

  15. Advokat~Becka :p says:

    Jätte synd ;( Mamma berättade det för mig… min mormor var nästan gråtfärdig

  16. Rip Adam says:

    Men nu kan inte jag vinna Adams pengar JAG GRÅTER!!!!! AAAAAAAAAAAAAAA

  1. Kommentera