Din vardag
en varm sommardag vid havet. Folk sitter på en strand.

2020 kan bli varmast

Världen blir allt varmare.
Det beror på
att fabriker, bilar och flyg
släpper ut för mycket
gaser i luften.

I år har utsläppen
av gaser minskat.
Det beror på viruset
corona. Många fabriker,
bilar och flyg
är stoppade.

Men jorden blir ändå varmare.
De gaser som vi tidigare släppt ut
fortsätter att värma upp jorden.

År 2020 kan bli
det varmaste året
sedan vi började mäta
temperaturen.
Det säger forskare.

Januari i år
var den varmaste januari
sedan världen började
mäta temperaturen.

Det var på 1800-talet
som folk började mäta
och jämföra temperaturen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Svensk språket ny börjare says:

    jag tror att EU vill sätta på nya regler om klimatet och ni vill försätta att kämper mot (global warming)

  2. Kian says:

    Så jag kan inte grilla korv i sommar😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  3. Anonymous says:

    Nu få ni sluta. Såklart ni kan grilla körvO ja skogarna kan brinna men då måste vi vara på vakt.

  4. Anonym says:

    Corona suger och jag önskar att det försvann, men det är iallafall bra för klimatet och det tyder på att om vi vill kan vi ställa om och hindra jorden från att bli ännu varmare

  5. Nils says:

    😎😎😎😎😎😎😎😎😛😛😛😛😛😛😛😛😛😄😄😄😄😄😄😄😜😜😜😜😜😜😜😋😋😋😋😋😋😋

  6. Baraka maki says:

    😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😘

  7. Baraka maki says:

    ☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺😌😌😌😌😌

  8. Jorden says:

    2018 be like inte slösa vatten vi har knappt något kvar
    2020 be like tvätta händerna de blir varmt inget de ska bli nice
    2021 be like vad tog allt levande vägen

  9. Anonymous says:

    Jag tycker att vi måste hålla vakt. Vi kan grilla korv och göra sånt men vi måste ändå hålla vakt. Vi kan ju ändå inte tro att vi inte kan grilla korv eller nåt sånt. I år kommer det bli varmt. Men om man tar hand om Sverige kan det löna sig 🙂

  10. Anwar says:

    😎😎😎😎😎😎😎😎😎😶😍😎😎😎😎😎😎

  11. Anwar says:

    😎😎😎😶😶😶😶😶😶😶😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😶😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😎😍😍😍😍😘😘😘😘😘😍😍😍😍😘😍😍😘😘😘😘😘😍😘😍😍😘😘😘😘

  12. Anonym says:

    Jag tycker att det är hemskt att vårat klimat påverkar jorden och djuren. Vi måste göra något innan det är försent. Det är synd. Och nu allt med coronaviruset så mår jorden verkligen inte alls!Ps: Hur länge kommer det vara så här? Är tacksam för svar

  1. Kommentera