Din vardag
Tre personer går i en skog. De har ryggsäckar.

Längtan efter naturen

Fåglar som kvittrar,
knoppar som slår ut.
Det är mycket som händer
i naturen nu.
Våren är på väg.
Och vi verkar vara många
som längtar till naturen.

Det säger Maria Ros
som jobbar med turism
i Sverige.

– Många drömmer om
att vandra i naturen.
Folk vill göra planer.
Det märker vi på vår sida
på internet.
Den har rekord i besökare,
säger hon.

Sidan hon pratar om är
Svenska Turistföreningens sida,
svenskaturistforeningen.se.
Där kan vi till exempel
boka boende i stugor
i fjällen eller andra vandringar.

Men just nu kan vi inte
boka så mycket.
Ingen vet ännu hur reglerna
ser ut i sommar.
Om vi kommer kunna resa.
Det beror på hur det går
med viruset corona.

Men många verkar hoppas.
Och längta efter
semester i naturen.

– Det märks tydligt,
säger Maria Ros.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Tieghsti tesfay says:

    Ja! Coronaviruses är en stor familj av virus som är kända för att orsaka sjukdomar som sträcker sig från förkylning till svårare sjukdomar, till exempel MERS i Mellanöstern (MERS) och svårt akut andningssyndrom (SARS).

  2. Lemlem Yemana says:

    Hej!Jag vill också De är roligt att komma ut i naturen!Hälsninger!Lemlem😊

  3. Faheema gul says:

    Det är bra nyheter men det är lite svårt också för mig.

  4. Yan says:

    det är underbart att gå genom skogen och tillsammans vänner och familj gå ut för att andas luft och titta på växter och träd.

  5. Luisa says:

    Jag bor på en fin ställe-Bunkeflostrand är mycket vacker-men just nu jag ligger i säng! Men vi har djur här och man kan plocka björnbär också! Det finns krusbär också här!!!!

  6. Kålapuding says:

    Hejsan 8 sidor, än gong när jag ock mina kompisar va ute i skogen så kom det än spindel ock jick på min arm ock jag blev jette räd.

  1. Kommentera