Världen

Italienska fångar fria i Irak

För två månader sedan
blev tre italienare fångar i Irak.
En grupp irakier med vapen
tog italienarna.
Gruppen krävde att Italien
ska sluta samarbeta med USA.
Annars skulle de inte släppa
sina fångar.

I tisdags blev de fria.
En grupp soldater ur
USAs och Storbritanniens
trupper i Irak lyckades
hitta italienarna och befria dem.

De tre mådde bra och
kunde redan på onsdagen
återvända hem till Italien.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera