Världen

Första Hamas-attacken sedan i mars

På tisdagen dödades
sexton människor i
den israeliska staden Beer Sheba.
Fler än nittio människor
blev skadade.
Självmordsbombare sprängde
bomber på två bussar.
De hade gömt bomberna
i sina kläder och de dog
själva av explosionen.

Bomberna sprängdes av
folk från den palestinska
organisationen Hamas.
Hamas ledare säger att
det är en hämnd för att israeliska
soldater i våras dödade
två palestinska ledare.
Det var fem månader sedan en bomb
dödade människor i Israel.

Hamas ledare säger att våldet
mot Israel kommer att fortsätta.
Palestinierna vill ha ett eget land
och att Israel lämnar ifrån sig
makten över de palestinska områdena.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera