Din vardag
En kvinna springer i naturen. I bakgrunden syns grönska och vatten.

Sommaren ger tröst

Många människor känner en större
oro och ensamhet under krisen
med viruset corona.
Men det finns några saker
som tröstar oss.

Det är sommaren,
att motionera
och att vara i naturen.

Det visar en undersökning
som Svenska kyrkan
har gjort.

I Sverige har vi inte
varit tvingade
att stanna inomhus
som i många andra länder.

Vi har haft möjlighet
att vara ute i naturen.

– Det har gjort att vi kanske
mår lite bättre än
i andra länder.

Det säger Cecilia Melder
som är präst och forskare
i religionspsykologi.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Luisa says:

    Alltså jag är sjuk och vill även på sommaren -så för mig finns inte tröst!!

  2. Ana says:

    Bra information kanke ska komma bra till oss för att nu med virus är döligt.

  3. mehari says:

    absolut.Nu är det många människor rädd i hela värden men hoppas att blir bättre på fram tiden.

  4. Safaa alabsi says:

    Du bör vara försiktig så att inte klemmer in getinger. ja. isommar. vi såg många getingar och flymyror också. Den här typen av insekter kan orsaka en person som min skar inflammation svullnad och irriteranda klåda.

  5. Anonymous says:

    Man behöver vara hemma, man ska inte gå ut, om man gå ut,corona sprider sig snabbare och corona kommer alldrig stoppas,man ska vara hemma.OKOKOKOK???????????????????????????????????????????😡😡😡😡😡😡😡😡

  6. Anonymous says:

    Tusen tals person dog,och tusen tals person har blevit smittat.

  7. Anonymous says:

    Det ska inte blir bättre, det ska blir dåligare och dåligare om man går ut,

  1. Kommentera