Kultur
En kvinna siktar med ett vapen i spelet Fortnite.

Spel tar bort polisbilar

Fortnite är ett populärt spel
som spelas på internet.
Över hundra miljoner människor
i världen spelar Fortnite.

Det handlar om att skaffa
vapen och saker
som behövs för att överleva.
Folk tävlar mot andra som spelar.

Förut fanns det polisbilar
i Fortnite.
Men nu finns de inte kvar
i spelet längre.

Företaget som äger spelet
har inte sagt varför
de har tagit bort polisbilarna.
Andra bilar
finns kvar i spelet.

Många undrar varför
polisbilarna är borta.
De undrar om det beror
på protesterna mot poliser
som har varit i många länder.
Protesterna handlar om poliser
som är våldsamma
mot svarta människor.

Men företaget som gör spelet
har ännu inte sagt något om det.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Dakota Become Human says:

    Luisa. Verkligheten med vapen är ännu felaktigare!

  2. Luisa says:

    Naturligtvis -men jag är emot leksakvapen! Varför små pojkar måste spela att de dödar varandra???idag vi har alla sort lego och andra snygg leksaker som vi kan spela både vuxna och barn!!!! När jag var liten så fanns inte lego i affärerna!!! Nu när det finns så alla spelar bara sadistiska spel på data -OCH GLÖMMER VERKLIGHET!!!!

  1. Kommentera