Världen

Nynäshamn vill ha hjälp av polisen

Pendeltågen mellan Nynäshamn
och Västerhaninge går inte som vanligt.
Trafiken är stoppad på eftermiddagar, kvällar och nätter.
Ungdomsgäng har kastat sten på tågen
och lagt ut ett brunnslock på spåret.
De som kör pendeltågen är rädda för
att det ska hända en olycka.
De förstår inte varför
ungdomarna kastar sten på pendeltågen.
Nu vill Nynäshamns kommun ha hjälp av polisen.
Kommunen vill att polisen ska gripa ungdomarna.
Den kan hjälpa polisen att gripa ungdomarna
får en belöning på 50 000 kronor.
Nu får de som reser mellan Nynäshamn
och Västerhaninge åka buss.
Det kan dröja länge innan pendeltågen går som vanligt.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera