Din vardag
Cyklister och gående

Nya regler när du går

Den här veckan har Sverige
fått nya regler för trafiken.
I reglerna står hur vi ska gå.

När vi går på gångbanor
ska vi gå på höger sida.
Men när det är en bana
där man också får cykla
ska vi gå på vänster sida.

Det är för att vi ska kunna
se de cyklar vi möter.

Cyklar och bilar ska alltid
åka på höger sida.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera