8 Sidor
Marie Hillblom lutar sig mot ett bord. Hon har armarna på en bunt tidningar.

8 Sidor får ny chef

Marie Hillblom blir
ny chef för 8 Sidor.
Hon börjar att jobba
som chefredaktör i augusti.

– Jag ser fram emot
att börja jobba på 8 Sidor,
säger Marie Hillblom.

– Det är viktigt att
så många som möjligt
förstår vad som
händer i samhället.
Då blir demokratin starkare.
Därför är 8 Sidor viktig,
säger Marie Hillblom.

Marie Hillblom har tidigare
varit chef för tidningarna
Katrineholms-Kuriren och Folket.

Bengt Fredrikson har varit
chef för 8 Sidor
de senaste fem åren.
Han fortsätter att jobba
som journalist på 8 Sidor.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Luisa says:

    Min mormor heter Marie också! Välkomna då! Kvinnorna som heter Marie är duktiga! Grattis!!!❣💖

  2. Anonym says:

    Jag har alltid tittad på 8 sidor och nu får vi en ny chef det är verkligen roligt! Välkommen Marie❤️❤️❤️

  3. Luisa says:

    Varför skriver du-“ny feminist”? Feminist är man fiende!! Skriv istället-“bra att vi har ny chef”!

  4. Anonymous says:

    Jag älskar stark och självständig kvinna. Upp upp kvinna! Upp upp kvinna! Jämlikhet jämlikhet jämlikhet!!!

  5. Charles impiricist says:

    Upp kvinna upp kvinna. Vi måste kämpa mot Partriarkat.

  6. Luisa says:

    Kvinna är kvinna och man är man!!! Men ni i Sverige ramlade i annan extrem och diskriminerar alla man och hat mot man från annat land är extra stark! Så är det fel! Tänk på er uppförande,ok???!!!

  7. Luisa says:

    I Sverige är alla kvinnorna okvinnlig och man här är konstig också! Ni har fel!

  8. Charles impiricist says:

    Min baby momma säger hej och grattis till marie.
    Luisa min två baby mamma säger hej till dig också
    Jag älskar 8 sidor ❤️

  9. Luisa says:

    Jag gillar 8 sidor men ibland jag är trött och besviken också! Ibland vill jag inte läsa nyheterna!!! Hoppas på bättre framtid!

  10. Luisa says:

    Hon menar bra-men ändå hon har fel! …då kan bli demokrati i samhälle….om alla förstå bra! Sverige är just nu konstigt, otrygg, otrevlig, ….men det är viktigt att alla förstå bra..då kan vi prata med varandra och lösa problem!! Sverige är dåligt efter Olof Palmes mord och alla kan tänka på utvecklingen!!

  1. Kommentera