8 Sidor

Bildgalleri

  1. Aida Gomez Aviles läser 8 Sidor i Spanien. Foto: Privat
  2. Aida Gomez Aviles och hennes syster Elena i bergen i Murcia. Foto: Privat
  3. Aida Gomez Aviles och hennes syster Elena. Foto: Privat

Aida läser 8 Sidor

Aida Gomez Aviles bor i Spanien.
Men hon tycker om Sverige.
Och hon tycker särskilt bra
om sommaren i Sverige.

– Jag skulle helst vara
i Sverige alla somrar.
Då slipper jag
den jobbiga värmen
i Spanien, berättar hon.

Aida Gomez Aviles bor
i området Murcia i Spanien.
Hon började lära sig svenska
för lite mer än ett år sedan.

– När jag började kunde jag
ingen svenska alls.
Jag visste inte ens vad
hej betydde, berättar hon.

Nu pratar, skriver och läser
hon svenska utan problem.
På universitetet tipsade
hennes lärare om att läsa 8 Sidor
för att träna svenska.

– Det är bra att läsa nyheter
och lyssna på dem samtidigt.
Jag läser 8 Sidor varje vecka
och löser korsorden varje månad,
säger hon.

– Språk är mitt största intresse.
Det är därför jag lär mig svenska.

Aida arbetar som lärare i tyska.
Och hon gillar att jämföra
svenska med andra språk.

Aida var i Sverige
förra sommaren
och under påsken.

– Jag gillade särskilt att promenera
vid stranden på Kungsholmen
i Stockholm, säger hon.

– Men det är också fantastiskt
att vandra i den svenska naturen
och bada i de svala sjöarna,
säger hon.

Hon har flera vänner i Sverige.

– Några har jag träffat i Spanien.
Några i Sverige.
Och så har jag lärt känna folk
genom sociala medier,
berättar Aida Gomez Aviles.

BENGT FREDRIKSON

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Luisa says:

    Det är bra att hon pratar , läser och skriver på svenska Bengt! Härligt! Jag anar att 8 sidor hjälpte henne mycket! Vad fin!

  2. gloria says:

    jag tycker om lär mer svenska det är bra att jag pratar,läser och skriver på svenska Mikael.och Birgitta och Annakarin hjälpte jag!

  3. Safia says:

    Nu hittar jag 8 sidor ! Jag ska läsa 8 sidor.
    Jag tror det är mycket bra för träna svenska.

    1. 8 Sidor says:

      Hej Safia!
      Roligt om du har nytta av 8 Sidor.
      Lycka till med träningen.
      /8 Sidor

  4. Mema says:

    Ja ja det är bra att träna svenska . Jag gillar 8 sidor.

  5. svenskmemeboi says:

    det är kul att andra vill lära sig svenska😀

  6. yousif says:

    8 sidor med program som hjälper till att lära sig svenska . Jag förbättrade mitt språk efter att jag började läsa 8 sidor,men jag har problem i pratar .

  7. Alice 2.0 says:

    Det är bra att hon lär sig svenska och hon lärde sig svenska på ett år!

    !!!WOW!!!

  8. spicy kid halal says:

    ❤😔❤💛🥳💚🤠💚🤠💕🤠💙🤠

  9. Jesulín de Pruna. says:

    ole esa murciana!!! Sverige är ett bra land.

  10. Adriana says:

    Tack 8sidor för att ni publicerade artikeln om mig! Hälsningar från södra delen av planeten 😃

  11. Mikelvarg fråm Baskien says:

    Jag önskar också att jag kunde tala svenska och tyska som du. Jag gratulerar dig eftersom du är en mycket intelligent kvinna, som har lärt dig dessa två svåra språk för en spansktalande person.

  12. Ladan says:

    Jag tycker om 8 sidor och läsar och lyssna nästan varje dag. jag har lära mig mycket ord. Det är bra 8 sidor tycker jag.

  1. Kommentera