8 Sidor
De sitter vid ett bord, en person står. Någon tittar i en tidning, några i en dator, en pratar i telefon.

Många läsare gillar 8 Sidor

Vi har undersökt
vad ni läsare tycker om 8 Sidor.
Vi har undersökt både
vad ni tycker om 8 Sidors sajt
och om tidningen i papper.

Vi ställde frågor
om sajten förra året.
I år ställde vi
frågor om papperstidningen.
Alla som ville fick
svara på frågorna.

Nu har vi läst alla svar.
Och vi är väldigt glada.
För ni gillar 8 Sidor
väldigt mycket!

Nästan alla som svarat
är mycket nöjda med 8 Sidor.
Många av er säger
att 8 Sidor nästan är
en perfekt lättläst tidning.
Och många svarar att ni gärna
läser vår sajt varje dag.

Just att 8 Sidor är lättläst
är en av de bästa sakerna med oss.
Det säger de som svarat.

Och de tycker att 8 Sidor
är en tidning som ger
lust att läsa.
Det är roligt att höra.

Många tycker att 8 Sidor berättar
om intressanta och viktiga saker.
Ganska många önskar
att vi ska skriva ännu mer
om nyheter och om politik.

Många tycker att texterna
är lagom långa.
De flesta säger att texterna
är lätta att förstå.

Nästan alla som svarat
säger att 8 Sidor hjälper er
att förstå vad som händer
i Sverige och i världen.
Det gör oss stolta!

Om vi förstår vad som händer
har vi lättare att vara med
på olika vis.
Det är lättare att gå och rösta
och berätta för dem
som bestämmer
hur Sverige kan bli bättre.

Men vi tror alltid att 8 Sidor
går att göra ännu bättre.
Därför är det viktigt
att vi lyssnar på vad ni sagt.

Tack för alla era svar!
Hoppas ni fortsätter
att läsa 8 Sidor.

Ladda gärna ner appen i din mobil.
Då kommer du lätt till vår sajt
och kan läsa nya nyheter varje vardag.

MARIE HILLBLOM/8 SIDOR

Ladda ner 8 Sidors app

Vad tycker du är bäst med 8 Sidor?
Skriv gärna en kommentar.

Läs 8 Sidor på olika sätt
  • 8 Sidor är en nyhetstidning.
  • 8 Sidor skriver nyheter
    på lätt svenska.
  • 8 Sidor har en sajt på internet,
    8sidor.se.
    Där kommer nya nyheter
    varje vardag.
    Sajten är gratis att läsa för alla.
    Du behöver inte logga in.
  • 8 Sidor finns som en app.
    Den kan du ladda ner
    till din mobiltelefon.
    Appen gör att du kommer direkt
    till sajten 8sidor.se.
  • 8 Sidor finns som papperstidning.
    En ny tidning kommer
    en gång i veckan.
    Du måste prenumerera
    för att få den i brevlådan.
    Du kan också läsa den
    på många bibliotek.
  • 8 Sidor finns på Instagram.
    Du kan följa oss där
    och se nyheter från 8 Sidor.
  • 8 Sidors nyheter finns att lyssna på.
    Du kan lyssna direkt på 8sidor.se
    eller på andra ställen
    där poddar finns.

Vad tycker du om nyheten?

73 kommentarer

  1. Anonymous says:

    Jag lär mig svenska och läser din säjt varje vardag i två år. Det finns inget annat liknande det på internet. Jag bor i ett annat land och det är väldigt svårt att hitta **något** att läsa på svenska. Jag är väldigt tacksam. Tack så mycket 8sidor.

  2. Di says:

    Min dotter älskar 8 sidor. Hon är 8 år gammal. Att läsa högt nyheterna på 8 sidor är nästan den första saken hon gör när hon kommer hem från skolan.

  3. Hiwot says:

    Jag gillar att läsa 8sidor och jag lär mig lyssnar och läsa.tack så jättemycket 🙏🙏

  4. mkl.fsk says:

    hej,
    finns det en länk till undersökning ?
    för att kola frågor och hur många människor svarade och vad de svarade ?

  5. Anonymous says:

    Jag är också tacksam till 8 sidor eftersom ni skriver så många bra nyheter på lätt svenska. Jag läser och lyssnar varje dag och 8 sidor är nyttigt att lära mig svenska!

  6. Människa says:

    Hej kära 8 Sidor!

    För 10 år sedan har jag börjat läsa och lyssna på er sajt, vilket gjort mig bättre på språket.

    Jag älskar att lyssna på 8 sidors nyheter som den första spännande saken jag gör i min dag. 🙂

    Älskar er för alltid!

  7. Neia says:

    8Sidor skriver på lätt svenska och jag kan lyssna på långsam läshastighet. Jag läser och lyssnar på nyheterna varje dag så jag kan förstå Sverige bättre. Tusen tack.

  8. Camilla says:

    Om man vill lära sig svenska det är bra att man läsa nyheterna varje dag på 8sidor ni är bästa eller man kan veta vad som händer inom Sverige. Jag följer nyheterna varje dag.

  9. SG says:

    jag tror 8 Sidor är jättebra. hoppas jag blir bättre att läsa skriva och prata svenska språket.
    jag tacka er mycket for De som skriva kommenterar i sajten, for att jag tänker om jag förseta läsa höra varje dag jag blir bättr..
    Tack 8 Sidor.se

  10. Namn says:

    Jag älskar 8.sidor .
    Men 8.sidor ta bort vissa kommentar ibland.
    Det är inte okej.
    Alla viktiga nyheterna finns i den.
    Mvh

  11. Söt says:

    Jag är beroende av att titta på 8 sidor varje dag. Nu är jag nybliven mamma skaffa tvillingar bebisar på natten Jag älskar att läsa 8 sidor.💐❤️❤️Stor tack ni är till hjälp oss att förstå lätt svenska!

  12. Shokria Noormohammadi says:

    Jag gillar att lyssnana på nyheter från 8sidor. Det är lätt att förstår. Tusan tack.

  13. Kahase says:

    8 sidor är en fantastisk sajt på lätt svenska man kan förstå enkelt specialt för utrikesfödda ni är bäst verkligen.

  14. Aman says:

    8 sidor är väldigt jättebra för mig att jag förstå svenska språket och vad som händer i hela världen så jag hoppas att ni försätta än nu bättre😍

  15. Vicky says:

    Du är utmärkt. Du hjälper mig mycket att förstår Sverige. Tusen tack….

  16. Eddy says:

    Hej då
    Jag är från Belgien och änvander 8 sidor varje dag att lära mig Svenska
    Jag älskar 8 sidor och Sverige

  17. Georgia says:

    Jag är från Tyskland och älskar 8 sidor mycket. Jag lärde mig Svenska med hjälp av denna tidning. Jag tycker att denna tidning är bättre än tidningar i tyskland. Våra tidningar gör dig psykiskt sjuk .Det var värt att studera Svenska. Tack så mycket

  18. Glad läsaren says:

    Tack för att ni tänker på oss som lär sig språket. Vi kan läsa eller lyssna på nyheterna.
    8 sidor gör så mycket till oss. Tusen tack

  19. Ghazwan says:

    Ja prices, jag brukar att läsa 8sidor på min raster och pausen på jobbet… Tack 8Sidor

  20. 8 Sidor says:

    Tack så mycket
    för era snälla kommentarer!
    De gör oss glada.

    Vänliga hälsningar
    från oss på 8 Sidor

  21. Luisa says:

    Jag tycker att 8 sidor hjälper för att förbättra svenska! Men även jag är jättetacksam så jag gillar inte att 8 sidor är precis som alla andra tidningar och beskriver sak på ett sätt!

  22. Anonymous says:

    Hej 8sidor!
    Jag lärde mig svenska genom din sida.
    Nu kan jag läsa och skriva och jag pratar lite, men jag förstår inte när någon pratar.
    Ni var mina lärare och jag är väldigt tacksam mot er.

  23. Orooba says:

    Jag gillar väldigt mycket
    8 -sidor eftersom det hjälper mig att känna till de interna och externa nyheterna på ett enkelt språk.

  24. Luisa says:

    8 sidor är bra för studenter! De kan knappt förstå andra tidningarna! Men om man kan tro allt vad man läser jag vet inte faktisk! Men jag tackar för fina och enkla artiklar! Jag tycker att det är svårt att skriva på lätt sätt! M

  25. amene says:

    8sidor är bra för att man kan veta mer om allt jag tycker om mycket 8sidor

  26. Donatien says:

    8 Sidor är ett bra väg att lär sig svenska som andraspråk, tycker jag.
    Jag är nöjd med den här tidning.

  27. Anonymous says:

    Jag giller 8sidor för att jag läser och förstår alla texter. Jag vet att vad händer i världen varje dag۰tack så mycket 8sidor۰

  28. Nabeel says:

    8 sidor snälla svara mig
    Hur många år är 8sidor

    Och tack så mycket ni lärde mig svenska jag är från Afghanistan

  29. Osman says:

    Jag läser varje dag bra jobbad ! och jag gjorde utveckling min språk
    🧡❤🧡💚💙😀😀😀😀😃

  30. Anonymous says:

    Mycket bra för de som ska lära sig svenska snabbt och det hjälper mycket och det jag tycker ni kan skriva mer nyheter om hela världen.

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      8 Sidor startade 1984.
      Så snart fyller vi 40 år.
      Då ska nog något hända.
      /8 Sidor

  31. 8 sidor fän says:

    Jag älskar att läsa 8 sidor varje morgon och gör 8 frågor som är jätteroligt som sammanfattar vad som har hänt runt i världen denna vecka! 😃💙💙

  32. Ben says:

    Hej!
    Jag tycker att det är bra när ni visar oss en foto med alla som jobbar på åtta sidor.

  33. nahtanael says:

    😤Sämst säger jag för att eran läs röst är sämst och bohusläningen har bättre fakta

  34. David H says:

    Jag tycker att 8 sidor är viktig att kunna var som händer men jag älskar att läsa 8 sidor.😃

  35. Jurate says:

    Jag bor i Litauen och läser 8 Sidor varje dag. Tycker om nyheter från hela världen. Jag förklarar situationen i Sverige till mina litauiska vänner som bor i Sverige när jag läser om detta på 8 Sidor. Tack för att ni finns 🙂

  36. Goitom says:

    Jag giller 8sidor för att jag läser och förstår alla texter.
    Tack för dina fina ord!

  37. Anonymous says:

    JAG TRODDE ATT 8 SIDOR VAR EN PAPPERSTIDNING SOM LADE FÖR CA 20 ÅR SEDAN. ROLIGT ATT DEN FINNS KVAR OCH ATT DET ÄR LÄTTLÄSTA NYHETER. JAG HAR INTE SETT DEN SEDAN 1997 NÄR JAG SLUTADE PÅ GYMNASIET. J J HOLGERSSON, LIDKÖPING

  38. Anonymous says:

    jag vill gärna dela med av glädjen på 8 sidor tillsammans med er så är jag så tacksam för er stöd😍😍😍😍😍

  39. Anonymous says:

    kan ni 8 sidor skriva en artikel om kändisen Nicole Laeno för hon har många premunationer på Youtube😍😍😍😍😍

  1. Kommentera