8 Sidor
En kvinna håller en mobiltelefon i handen. På skärmen syns 8 Sidor.

Tack till 8 Sidors läsare

Tidigare i vår frågade
vi på 8 Sidor läsarna
vad ni tycker om vår sajt, 8sidor.se.
Över 900 personer svarade.

Ni svarar att ni
är mycket nöjda med sajten.
Det gör oss glada!

De flesta svarar
att texterna är lätta att förstå
och lagom långa.

Många väljer att lyssna
på texterna på 8sidor.se.
Det går att lyssna
på alla våra nyheter på sajten.
Då är det en röst från en dator.

Men vi läser också in
några nyheter varje vardag.
Då hör du våra riktiga röster.
Du hittar den under fliken Lyssna
på sajten.

Våra läsare är både
unga och gamla.
De flesta är 21 år eller äldre.
Många håller på att lära sig svenska.

8 Sidors sajt får nya nyheter
varje vardag.
De flesta säger att de vill läsa
nyheter om Sverige.
Många vill också läsa nyheter
om världen, om vardagen
och om kultur.

Många av läsarna på 8sidor.se
vill också läsa nyheter om politik.
De finns på Alla väljare.

Tack till alla som svarade
på vår undersökning!
Och tack för att du läser 8 Sidor.

MARIE HILLBLOM/8 SIDOR

Ladda ner 8 Sidor som en app

Vad tycker du om nyheten?

13 kommentarer

  1. Människa says:

    Hej 8 Sidor!

    Men glöm “aldrig” att bli bättre på att granska texter innan ni laddar upp dem på sidan.

    Tack!

    1. 8 Sidor says:

      Tack Människa,
      vi ska tänka på det.
      Hälsningar 8 Sidor

  2. Aleksander says:

    Tack så mycker för Ingrid Dalen och henes idea att göra Bästa sida på nyheter. Det här sida på 8 Sidor är det Bästa sida av alls som jag läste för alls min liv

  3. Ali som mekanik says:

    Tack så mycke för att lärde mig läser bra svenska texen . Jag hopas att kommer mer nyhetarn av hel varlarden attså kmer olika gott nyhetaren.

  4. Anonym says:

    Jag läser typ 8 sidor varje dag. Plus det är lätt att förstå sakerna som ni skriver.

    😃

  5. Anonym says:

    Älskar detta att kolla på skoltid för jag måste förbeda mig att bli vuxen bara 11

  6. Mona says:

    Jag tyker om att läsa 8 sidor varje dag tack ni är fantstiska personer.

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Tack för att du läser 8 Sidor!

      Vänliga hälsningar från 8 Sidor

  7. Hej Hej! says:

    8 Sidor är bra, jag läser inte så mycket nyheter annars. Bra att det inte är några krångliga “vuxenord” utan lätt att förstå.

  8. #GårIFemman says:

    Jag blir nästan alltid klar med uppgifterna före mina vänner, och då får jag läsa 8 Sidor. Lite för lättläst text, men väldigt roliga och bra nyheter. Tyvärr missade jag enkäten om vad man tyckte.

  1. Kommentera