8 Sidor

Bildgalleri

  1. En bild från bergen Alperna i Frankrike. Foto: André Anchelin
  2. Julpyssel som Elsa gjort. Hon är sju år. Foto: Elsa Ploujoux Brunet
  3. Jul i Helsingborg. Foto. Kimia Zahedi
  4. Många vill ha snö till julen. Så här kan det se ut i Hofors i Gästrikland. Foto: Läsarbild
  5. Jul i gamla delen av Linköping. Foto: Mirjan Sesic
  6. Julstjärnor i ett fönster. Foto: Fredrik Sandberg/TT
  7. En tomte på en balkong i Stockholm. Foto: Fredrik Sandberg/TT
  8. Snö och frost i Bandhagen i Stockholm. Foto: Anton Andersson/8 Sidor
  9. En ljusstake med mossa och riktiga ljus är fint till jul. Foto: Marie Hillblom/8 Sidor
  10. Is på ett fönster. Foto. Eric Trottmann
  11. En julgran och paket. Foto: Maryam Moradi
  12. Ljuset syns bakom en gran. Foto: Läsarbild
  13. Ljus i Hofors i Gästrikland. Foto: Läsarbild
  14. En bild av julen från Frösunda aktivitetshus Sisjöns dagliga verksamhet.
  15. Julgran och paket. Foto: Rajni Mahendru
  16. Andreas har lika kläder som tomten. Nu börjar julen på Granbackens servicebostad i Hallstahammar. Foto: Privat
  17. En gran i vardagsrummet i Nederländerna. Foto: Jeannette Evers
  18. God jul önskar Randall Carlson i USA. Bilden är från en park i park i Mason.
  19. En gran. Foto: Zlata Mishchuk
  20. Lamporna lyser som en gran. Foto: Zlata Mishchuk
  21. En julgran i Tyskland. Foto: Günther Gausepohl
  22. En läsare visar sin julgran. Foto: Läsarbild
  23. Daniel Heidari är fem år och bor i Göteborg. Foto: Hossein Heidari

Ta en bild på julen

Nu är det snart jul igen.
Då pysslar många
med juliga saker.

En del pyntar sitt hem
med tomtar och lampor.
Andra kanske kokar knäck.
Eller stickar en halsduk
som ska bli en julklapp.

Hur ser julen ut hos dig?
Det vill vi på 8 Sidor
gärna veta.
Hjälp oss att visa
julen med bilder.

Ta en bild på något
som du tycker är jul.
Mejla bilden till oss.

Mejla till:
8sidor@8sidor.se

Skriv ditt namn
i mejlet och berätta
var bilden är fotograferad.

Vi visar bilderna
på vår sida på internet.
En del av bilderna visar
vi också i tidningen.

God jul!

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Luisa says:

    Vi firar inte Jul-men vi skickar kort till vänner!!! Men kanske jag vill baka nånting-men min mobil är utan kamera…men vi kan se…men jag är ledsen för andra som kanske vill inte ha jul som de önskar…🥰

  2. Anonymous says:

    Lyckligtvis tror jag inte på jul och andra traditioner. Jag tycker att alla traditioner bara är stora lögner som får oss att shoppa allt mer! Vi måste vara smart!

  3. Vinter!!!!! says:

    Ja väldigt fina och juliga bilder man ser lite snö på de! Tyvärr är det ingen snö just här jag bor men det är kallt iallafall! 🧤 🥶
    Det brukar mest blåsa och regna här så det är lite tråkigt!

  1. Kommentera